TÜRK KÜLTÜRÜMÜZ ÖLMEYECEK

1 Temmuz 2012 Pazar |

Nurten Remzi


Bizler, doğduktan sonra hemen bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz, yani eğitim almak için, özellikle anne, baba, öğretmenlerimiz, emek  veriyoruz. Yaşadığımız ülkemizin toplumu  içinde değeri olan, yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirmek için uğraşılar yapıyoruz. Eğitim, belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler dizesi olduğundan dolayı bu güzel ve sıcak yaz günlerinde de durmadan usanmadan çalışmalarımızı devam ediyoruz. Özellikle Türk olduğumuzdan dolayı Türk kültürümüzü  tanımak, tanıtmak, hatırlatmak ve geliştirmek  için 140 çocuk ve öğretmen civarında eğitim almaya başlıyoruz. Dahi Atatürk’ün “Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder” sözlerini sizlere hatırlıyoruz. Bir de Terry’nin “Bilgi cesaret verir, cehalet küstahlık” düşüncesini hatırlatarak Türkiye destekleriyle eğitim alan kursiyerler, döner dönmez Şumnu Kültür Evi, geleneksel yaz kurslarıni düzenleyecek.  Kurslara katılanlar, öğrendiklerini arkadaşlarına aktarmaya çalışacak ve sonucunda gelen bayramlar günlerinde bu güzellikleri sergilemeye, manevi değerlerimizi tanıtmaya özen gösterecek, Türk folkloru, Türk edebiyatı ve Türk sanatların büyülü özelliklerini bizlerden farklı olan, farklı etnik grup  temsilcilerine tattıracak.  Ayrıca Atatürk’ün “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır” eğitim ile ilgili  sözleri ve felsefesi gibi Bulgaristan’da oturan  Türklerin Türkçe, Türk kültürü ve Türk eğitimi ile ilgili olan bazı eksiklikleri kapama çabalarımızın sonuçları güzel olacağına inanıyoruz.  Bilgi, aklın ilacı olduğundan dolayı bir sonraki Mozaik dergisi sayısında imbikten süzülmüş hayat gibi öğrendiklerimizi sizlere ayrıntılı anlatmak istiyoruz, çünkü.  Hz. Ali” Bilgiyle dirilenler ölmez” demiş. Bizler de yakın geçmişte, çok zor günlerimize rağmen, bilgi kaynaklarımız olmamasına rağmen, yasaklara ve ezgilere rağmen ölmedik. Bu gün de, Türkiye ve Bulgaristan arasındaki imzalanan anlamlı ve yararlı ekonomi, eğitim, kültür, spor ve sosyal sözleşmelerin sayesinde Türk kültürümüz ölmeyecek diyoruz, gurur ve mutlulukla ifade ediyoruz.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Konya'dan selamlar, sizleri çok seviyor ve mutluluğunuzla mutlu, hüzünlerinizle hüzünleniyoruz...

Adsız dedi ki...

Yaptığınız çalışmalar takdire şayan!
Devamları başarılı olsun!
Ne yazık ki yaptıklarınız denizde bir damla gibidir...
Ancak bu pozitiv havalara giremiyorum.Gerçeklere bakarak ben karamsarım.BNulgaristan Türkleri git-gide "melezleşme" yolundadır.Az sayıda Türk yaşayan köyleri ve kasabaları düşündünüz mü,buradaki Türk varlığının,hele de yetişen nesiller arasında,gerçek durumunu biliyormusunuz?...İnsanın ağlayacağı geliyor.Karışık evliliklerden gelen,üst üste 3-5 TYürkçe kelime koyamayan "kaybolan" çocuklar,"Kaybolan nesil"...

Yorum Gönder

Bu makalede yer alan fikirler yazara aittir ve AJANS BG'nin editöryel politikasını yansıtmayabilir.
Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.