Eleman Yetiştirme’nin Olumlu Sonuçları

4 Haziran 2013 Salı |

1989 göç yıllarından sonra Türk dünyası toplantılarında “Bulgaristan’dan beynimiz aktı gitti”, dedim. Şumnu Kültür Evi çalışmalarına başladığımda bilgili kişi, öğretmen, kareoğraf, müzisyen, tarih  ve edebiyat uzmanları konusunda büyük eksiklikler, çok sıkıntılar yaşadım. Bu nedenle Eleman Yetiştirme Programı’na “Başla” dedim. 2004 yılında Şumnu Belediyesi desteği ile 2 hafta süren Rumeli Folklor Oyunları kursu düzenledik. Bilindiği gibi her yıl Şumnu Kültür Evi’nde her yaz tatilinde Folklor(oyun ve türküler), El İşleri(ebru, ahşap boyama, resim, dikiş nakış), Türkçe, Türk Edebiyatı kursları, tarihi yerleri gezme programları düzenliyoruz. İlgisi olanlara şimdi bu duyuruyu yapıyoruz: Bu sene yaz kurslarımız Haziran’ın ilk 2 haftasında gerçekleşecek. Katılmak isteyen herkese kapı ve kalbimiz açıktır. Ayrıca bize en yararlı olan Türkiye’de düzenlenen kurslarımız gerçek oldu. İstanbul Cenan Vakfı, Kubbealtı Vakfı, Bakırköy Halk Eğitim Evi, Çerkezköy Halk Eğitim Evi, Vefa Lisesi, Gökkuşağı Okulu, Kadıköy Kız Meslek Lisesi, Maltepe Üniversitesi Balıkesir Belediyesi, Tekirdağ Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye Cumhuriyeti Burgas Başkonsolosluğu  ve başka kurumlar sayesinde bilgi alma konusunda oldukça geliştik.
Bu kısa ve öz eğitim programları sayesinde Şumnu Kız Saz Orkestrası, Davul Zurna Takımı, Genç Kalemler kompozisyon ve şiir yarışmaları, Destan Folklor Grubu, Karagöz Tiyatrosu, El İşleri ve Araştırma kulüpleri kuruldu ve çalıştı. Katkısı olan herkese teşekkürlerimizi sunmak az geliyor.
Şumnu Kültür Evi’ne 5 yaşından beri tüm ekiplere katılan bugün 19 yaşında olan Mirel Tuncay, Eleman Yetiştirme programlarımızın ilk olumlu ve çok değerli sonucu oldu. Bir toplantıda onun ifadelerinden çok mutlu oldum. Gururla onu size tanıtmak istiyorum.
 “ Artık büyüdüm. Artık çocuklara bilgi verecek kadar yaşa geldim ve yıllarca kültür evi ailemizde bilgi edindim. Nurten Hanım bizim hem annemiz, hem öğretmenimiz, hem dostumuz, hem sırdaşımız oldu. Yıllarca, sanki gelecekte hepimiz bu işi yapacak gibi, Türk kültürü ile ilgili çalışacak gibi bizi yetiştirdi ve bize bilgi verdi, bize Türk özelliklerimizi anlattı, her provada anlattı. Onun sayesinde ne olduğumuzu öğrendik. Onun sayesinde bu ülkede Türk olduğumuzdan dolayı artık çekingen, kapalı, korkak değiliz. Bu toplumun gelişmesi için bizim de, atalarımızın da ne kadar büyük katkıları var olduğunu öğrendik. Farklı olanlara da saygılı olmayı eksik etmedik. Bana sadece değil, bize, çocuklara ve gençlere değer verdiğinden dolayı ve beni işe aldığından dolayı ona teşekkürlerimi sunuyorum.  Genelde buraya kadar, kapıya kadar gelmek zor, ama gelen, daha sonra yıllarca kalıyor. Benim gibi yıllarca gelen çok çocuklar var. Biliyorsunuz, 18 yaşımı bitirir bitirmez buraya işe başlamak istedim, çünkü saz çalmak, halk oyunları, Türkçe türküler benim ruhumdur, hayatımın bir parçasıdır. Gönüllü olarak öğrenciyken ekiplere katılırken bu işi yapmak ne olduğunu bilmiyormuşum. Bu işi yapmak hem çok zor, çünkü  yoktan var ediyoruz, hem çok zevkli ve heyecanlı. Maddfi sıkıntıları olan ve çok özveri ve emek isteyen bir iş. Maaşım çok az. Bundan dolayı burada ne kadar kalacağımı bilmiyorum, ama mutluyum. Şumnu Kültür Evi ilk yetişmiş ve çalışan elemanı olduğum için şanslıyım. Biliyorum, buraya gelen tüm çocuk ve gençler, başka şehirlere gitmiş olsa da bu işi yapabilecek seviyededir, ya da bu işi yapmasa bile bilgilerini aktaracak, Tütk kültürü özelliklerimizin var olması için katkıda bulunacak, gelecekte çocuk ve torunlarına bilgi aktarmaya devam edecek. Bizler bunu gördük, bunu devam etmeden duramayız”

Hey, halkım! Bulgaristan’da bir Türk olarak insan öğrencilerinden bunları duyunca duygulanmaz mı, yaptıklarından mutlu, huzurlu, memnun olmaz mı? Boş boş reklamla değil, dolu dolu varlıklarla başarılarını başkalarına tanıtmaz mı? Herkes Mirel gibi, Şumnu kültür Evi gençleri gibi bilgili, yetenekli, yaratıcı eleman yetiştirmesini diliyorum. Türk olmakta para yok, eleman yok, siyaset ve devletimizden destek yok, ders kitabı yok, kaynak yok, bilgimiz yok demek yok! Türk kültürümüzü, Anadili Türkçemizi, Türk maddi ve manevi değerlerimizin var olmasında yok demek, olmamalı!
Bu makalede yer alan fikirler yazara aittir ve AJANS BG'nin editöryel politikasını yansıtmayabilir.
Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.